De kracht van technologie

Uw ‘te koop-bord’ wordt nog niet door een drone bezorgd, maar technologische ontwikkeling beïnvloedt de vastgoedmarkt en bijbehorende marketing elk jaar meer. Sommige trends die de marketing voor vastgoed beïnvloeden zijn dezelfde trends die alle online bedrijven beïnvloeden: online marketing, (drone)video’s, virtual reality, big data en andere geavanceerde technologieën. 

Waar deze technologieën eerst lichtjes met elkaar waren verbonden, evolueren deze nu dusdanig dat ze meer en meer gecombineerd worden en beter worden toegespitst op de juiste kandidaten. Bij groter vastgoed combineren we al normaal beeldmateriaal met droneshots, waarin vervolgens een plattegrond wordt geëdit. Door het samenvoegen van deze technologieën ontstaat een beter product, dat multifunctioneel kan worden ingezet.

Zowel via facebook advertenties als Google Ads beschik je als marketeer over zo veel informatie, waardoor we de potentie hebben om de juiste doelgroepen te targeten. En of dit ook werkt in vastgoed? Absoluut! Het is voor ons niet ongebruikelijk om de vinders van een object te verhonderdvoudigen en de conversieratio met 400 procent te zien stijgen. Betekent dit dat offline media niet meer werkt? Door het lezen van dit blad beantwoordt u deze vraag al. Wel is het van belang om bij elk object een juiste afweging te maken met welke tools het meeste wordt bereikt. Borden en stickers zullen we nog jaren op gevels zien, maar de kracht van gericht marketen is niet meer weg te denken.

Wat de toekomst brengt? Wel, het meetlint mag in de prullenbak, want uw vastgoed wordt eerst digitaal gescand en opgemeten. Vervolgens wordt hieruit meteen een plattegrond en virtuele ruimte gecreëerd. Beschikbare informatie over de omgeving wordt via big data toegevoegd om er een compleet pakket van te maken, waarna dit totale informatie- en mediapakket via dezelfde big data bij de juiste doelgroep terecht komt. Zodat u met een VR-bril, thuis op de bank, in alle gemak en rust door het pand wandelt en elk detail kunt bekijken. Klinkt als toekomstmuziek? Ik kan de eerste noten al horen.  

Sander Niesten
Teer Bedrijfsmakelaars

www.teer.nl

 

Plaats een reactie

Klik hier om je reactie te plaatsen

Evenementen

  • Geen evenementen
  • Advertisement

    webdesign development